måndag 1 februari 2010

Månadsrapport 1 februari 2010


Dags igen för en månadsrapport.

Efter att ha stigit rejält under första halvan av månaden är portföljvärdet nu i princip oförändrat från årsskiftet på -1,8 %. Inga förändringar har gjorts i januari.

Sedan årsskiftet: -1,8 % Mitt konto OMXSPI










Aningen mer åskådliggörande för utvecklingen är förstås de senaste 12 månaderna (rullande).

1 år: +236,4 % Mitt konto OMXSPI










Fördelningen är just nu

Boliden 36 %
Diamyd <6 %
MSAB >6 %
Obducat 1,5 %
SSAB 8 %
Swedbank pref 43 %




2 kommentarer:

  1. Hej!

    Har precis upptäckt din blogg och är mycket imponerad av det jag läst hittills. Jag har ungefär samma investeringsfilosofi och har haft en underbar tid 2008-2009 när man kunnat köpa kvalitetsbolag på rea. Har gjort nästan exakt samma analys och resa i Swedbank, även om jag började mina köp lite tidigare än du. Boliden tittade jag på när den stod i 17kr men köpte inte eftersom jag kände (och känner fortfarande) att jag inte har den minsta koll på råvarupriser och inte vill spekulera i det. Jag har egentligen som regel att inte köpa bolag som förlorar pengar, men kan tänka mig att krydda portföljen upp till 5% med ”förhoppningsbolag”. Diamyd ska jag absolut läsa på mer om. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Ser att du lyder Buffett nästan ordagrant, han har vid ett tillfälle sagt att 6 bolag räcker, och han själv skulle ha 50% av kapitalet i den bästa. =)

    SvaraRadera