fredag 2 juni 2017

Mina innehav idag


Mina innehav är idag följande. Som synes är jag fortsatt starkt nischad mot gamblingsektorn, vilket fått extra skjuts av att LeoVegas har gått så starkt. Jag är upp runt 58 % på de första LEO jag köpte (se mitt första inlägg här). 

Min portföljstrategi som jag meddelat tidigare (se detta inlägg även för kommentarer kring bolagen) ligger förstås fast. Grundläggande är att söka värde genom att hitta starka tillväxtcase, för mindre/övriga innehav även mer stabila vallgravscase, men som alltid fokusera innehaven mot några få större även om totalantalet har ökat.


Catena Media: 22 %

Apple: 15 %

LeoVegas: 13 %

LVMH: 12 %

Kopparbergs: 11%

Netflix: 9 %



Övriga innehav (samtliga under 10 %, ett par av dem är riktigt små):

Starbucks
Evolution Gaming
Disney
MrGreenStorytel
Hernö Gin



6 kommentarer:

  1. Snyggt. Hermes och Castellum ger din guldportfölj en diamantrad.

    SvaraRadera
  2. Sålt Cherry alltså? Kan du ge en kort kommentar till varför kanske?

    Mvh,
    IslaInvestor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumheter jag var tvungen till då jag inte hade nån kredit och ville öka i LEO. Byter mäklare nu pga det.

      Radera
  3. Jäklar vad alla dina bolag har rusat i år! Trots den starka industriboomen har du lyckats bättre utan ett ända industribolag! Där ligger jag på efterkälken rejält...!

    SvaraRadera
  4. Tack för en mycket intressant blogg. Det bolag i din portfölj som gått sämre är ju Catena media. Har du fortsatt att köpa när de gått kräftgång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har väl mest stått stilla kan man säga fast gått ner litegrann efter rapporten. Jag har ökat lite.

      Radera