måndag 9 november 2009

Intervju med Diamyds VD

'
På Redeye kan man nu läsa en intervju med Elisabeth Lindner, Diamyds VD.
Redeye har ett samarbete med Diamyd och har skrivit den analys som jag nämnde tidigare mot betalning (detta med betalningen upptäckte jag nyligen, det står i det finstilta längst bak, men det står även att villkoren är att de får betalt oavsett vad de skriver och jag finner inga tveksamheter i neutraliteten i denna mycket utförliga analys) och det är inga svåra frågor hon får men ändå intressant att läsa.

Lindner har alltid gjort ett mycket bra intryck på mig. Hon låter till skillnad från så många andra VD:ar för småbolag resultaten tala och håller inte på och haussar alla goda nyheter till skyarna (MSAB:s dyker osökt upp i tankarna). Det är resultaten som ska tala, inte VD!

Allra bäst tycker jag om hennes avslutning om att man vill "bygga ett nordiskt nischläkemedelsbolag med flera produkter som kan ge sina aktieägare god avkastning långt in i framtiden".

Inte mycket kvartalskapitalism i de orden!

'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar