torsdag 26 november 2009

Diamyd hypar sig själv

'
Även om jag har det största förtroende för Elisabeth Lindner som VD för Diamyd så tycker jag att det börjar bli lite tjatigt med dessa regelbundna "nyheter" som bolaget släpper. Dagens meddelande


Diamyd är framme i ett slutskede med ett antal potentiella partners för utlicensiering av pågående projekt. "Mer än så kan jag inte säga", sade bolagets VD Elisabeth Lindner under tosdagens börsdag arrangerad av Avanza Bank och Redeye.


Dessutom vet i alla fall jag inte vad "i ett slutskede" betyder, men kanske är det en avsiktlig luddighet.

Diamyd har utmärkt sig på ett lysande sätt för att arbeta långsiktigt och inte alls kvartalskpitalistiskt. Så är fortfarande fallet, men att i princip varje vecka komma med nyheter känns lite som många småbolags hypande i hopp om att hålla uppe aktiekursen.


Dagens meddelande kan betyda allt eller inget, man borde vänta tills man har nåt att meddela. Jag kan inte licensieringsbranschen och vet förstås inget om diskussionerna, men jag hoppas verkligen att man inte skyndar fram något avtal nu när man har finansieringen klar för två år framåt och borde kunna vänta tills det är i princip helt klart med godkännandet och därmed rimligen få mycket bättre betalt.

I och för sig kanske de gör det ändå, meddelandet idag säger ju som sagt ingenting.


Mer om Diamyd.

'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar