tisdag 21 augusti 2018

Aktieägarresa till Hernö Gin


Jag har haft olika diskussioner med aktieägare i Hernö sedan jag första gången besökte destilleriet i höstas om möjligheten att besöka sitt kära Hernö och ställa frågor till grundaren och övrig ledning.

Söndagen den 21 oktober kommer jag därför att tillsammans med Hernö ordna en aktieägarresa. Vi kommer att få en rundvandring på destilleriet, få veta mer om gin och hur Hernö framställer sina prisbelönta drycker, information om bolagets planer och en frågestund med VD/grundaren Jon Hillgren och övriga ledningen.

Därtill kommer vi förstås att få smaka på dryckerna och lära oss mer om hur man blandar den perfekta Hernö-drinken.

Mer information om anmälan, pris och betalning kommer senare, men betalning kommer att vara detsamma som anmälan.

De flesta jag har haft kontakt med bor i stockholmsregionen och jag siktar i första hand på en abonnerad buss som också kan hämta upp folk längs vägen, men detta är förstås beroende på antalet anmälda. I så fall kommer den att gå från Stockholms C.

Går detta inte att ordna kostnadsmässigt så kommer besöket att förläggas så att det passar med ett tidigt tåg från Stockholm och taxibilar som jag abonnerar till och från stationen när vi anländer och tillbaka till stationen efteråt i tid för återresan.

Eftersom det finns många aktieägare i Härnösand med omnejd kommer det att bli ett separat, lägre pris för dem som kan ta sig till destilleriet själva.





Hernö Gins halvårsrapport kommer att släppas den 30 augusti. Jag hoppas kunna göra en intervju med VD i samband med detta.

P.S. Det går alltså inte att anmäla sig här utan jag återkommer om detta i september.

1 kommentar:

  1. Finns det någon chans att kunna följa med som icke-aktieägare, om bussen inte blir full? Mvh

    SvaraRadera