måndag 4 april 2011

Stolt


Lite stolt blir man allt när man hittar tre av sina favoritföretag bland dem som enligt Dagens Industris sammanställning är de som ratas mest av professionella analytiker idag. Visst, jag äger inte längre SSAB eftersom jag tror myckt mer på Apple som jag köpte istället, men Boliden och H&M är ju alltid kul att analytikerna skriver ned. Lite av en kvalitetsstämpel känns det som.

Ibland undrar jag om man skulle kunna strunta i att analysera själv och enbart gå emot analytikerna. Det skulle säkerligen gå bättre än index, men det är inget jag vill prova på allvar. Så här skrev analytikerna om Boliden för ett år sedan. De roligaste "analyserna" av Boliden skrevs dock när aktien stod väldigt lågt, här är min sammanställning av dem, dessutom det första inlägg jag skrev på bloggen för två år sedan.

1 kommentar:

  1. Använder mig själv mycket av olika analytikers analyser... men ofta gör man precis tvärt om, kan dock finnas mycket läsvärt i deras analyser om vinst etc. Gick själv emot och ökade i hm nyligt

    SvaraRadera