onsdag 21 november 2018

Catena Medias kapitalmarknadsdag


Igår höll Catena Media sin årliga kapitalmarknadsdag. Som med både stämman och kvartalsrapporterna har uppslutningen av aktieägare, fonder och analytiker ökat markant. Egentligen samma utveckling som vi har kunnat se i institutionellt ägande där t.ex. Sequioia-fonden och Bodenholm har tillkommit under året.

Bolaget frågade tidigare i höstas mig som ju har ställt massor av frågor till dem de senaste två åren om jag ville leda utfrågningen av ledningen, vilket jag förstås gärna tackade ja till. 

Jag siktade i mina frågor på ämnen som jag vet att många ägare och analytiker har debatterat på senare tid, t.ex. huruvida man kommer att nå sitt 2020-mål och den organiska tillväxten. Frågorna från publiken spände över många intressanta ämnen och jag tycker att vi ägare fick en god inblick från både svaren och från de presentationer som gavs.

Äger man aktien eller funderar på att göra det vore det helt galet att missa detta tillfälle till insyn i företaget. Här är länken till den inspelade webbsändningen

3 kommentarer:

  1. Tackar. Intressant information som framkom tycker jag, och marknaden har ju verkligen ännu inte insett potentialen för CTM.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Har du koll på hur beroendet av olika sökord/termer ser ut i snitt - hur stor andel av trafiken som är hänförligt till nr 1, 3, 10 t.ex.?

    SvaraRadera
  3. Mycket intressant! Jag köpte in mig i bolaget för ca två månader sedan och har haft mycket fin utveckling sedan dess. Dock är jag inte fullinvesterad ännu, så aktien får gärna "stå still" ett litet tag till för att sedan gå upp.

    SvaraRadera